شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ |۲۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 27, 2024
۱

حوزه / رییس سازمان راهداری وحمل ونقل جاده‌ای از آمادگی پایانه‌های مرزی استان سیستان و بلوچستان برای ورود زائران پاکستانی اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از زاهدان، داریوش امانی رییس سازمان راهداری وحمل ونقل جاده‌ای در حاشیه سفر به استان سیستان و بلوچستان و بازدید از پایانه‌های مرزی این منطقه، اظهار داشت: به لطف الهی همه امکانات و زیر ساخت‌های لازم برای ورود زائران کشور پاکستان برای شرکت در راهپیمایی بزرگ اربعین از طریق پایانه‌های مرزی استان سیستان و بلوچستان فراهم است.

وی افزود: با توجه به گرمای شدید هوا در این منطقه، نصب سایبان‌ها، سیستم‌های خنک کننده و مه پاش انجام شده که امیدواریم با برنامه ریزی‌های انجام شده برای ارائه خدمات بهتر، امسال اربعین حسینی متفاوتی برای زائران اباعبدالله الحسین(ع) رقم بخورد.

معاون وزیر راه و شهرسازی، با تأکید بر اینکه در تمامی خدمات و پروژه‌های انجام شده باید رضایت و رفاه حال زائران ایرانی و خارجی در اولویت قرار گیرد، ابراز کرد: در این راستا، روکش آسفالت جاده‌های منتهی به پایانه‌های مرزی، رفع نقاط پرحادثه، خط‌کشی محورها، نصب علائم و افزایش سرویس‌های بهداشتی در پایانه‌های مرزی در حال انجام است.

وی یادآور شد: سال گذشته، شاهد ورود نزدیک به ۴۲ هزار نفر زائر پاکستانی از این پایانه مرزی بودیم و در سال جاری در صورت همکاری لازم از سوی دو کشور، پیش بینی ورود ۱۰۰ هزار زائر پاکستانی در ایام اربعین حسینی را داریم.

امانی با اشاره به ورود ۱۸ هزار نفر زائر توسط ناوگان پاکستانی در سال گذشته، خاطرنشان کرد: در حال رایزنی با کشور همسایه در زمینه ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری هستیم که با توجه به کمبود ناوگان مسافری در کشور، همه زائران کشور پاکستان با ناوگان مسافری خودشان وارد کشور شوند و تشریفات گمرکی و قانونی آنها بدون ایستایی در داخل خود ناوگان انجام شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha